Jelenleg a plébánia legnagyobb létszámú lelkiségi közössége. Először 1990-ben alakult rózsafüzér társulat, majd 2019-ben a plébánia kettéválasztása után újból kellett építeni a közösséget. Öt koszorúval kezdtünk, jelenleg alakulóban van a hatodik koszorú. Egy koszorúban 20 ember imádkozik, ez azt jelenti, hogy plébániánk területén naponta 100-nál több ember biztosan imádkozik egy tized rózsafüzért, de lehetnénk ettől sokkal többen is. A rózsafüzér a katolikus hívek egyik legkedvesebb és legelterjedtebb imádsága.
Ezért buzdítjuk, bátorítjuk a kedves testvéreket, hogy jelentkezzenek ebbe az ima közösségbe.
Különösen is megszólítanánk a fiatalokat, anyukákat, apukákat és azokat, akik még nem ismerik a rózsafüzér imát, de szeretnék megismerni. Mindez kb. napi 5-10 perc időráfordítást igényel, mivel 1 tized rózsafüzér 1 Miatyánkból és 10 Üdvözlégy Máriából tevődik össze, hozzátéve a havonta megújuló titkot. Örömmel és szeretettel várjuk a jelentkezésüket.
Jelentkezési lehetőség: Angyal Magdi, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., 0630/592-0735.
Minden hónapban első csütörtökön találkozunk a templomban a 7:15-ös szentmisén, mely minden alkalommal a társulat élő-, és elhunyt tagjaiért van felajánlva. A mise után történik a titoksorsolás, ekkor osztják ki a kis képes titokkártyákat a koszorúvezetők. Aki nem tud megjelenni a titoksorsoláson, a koszorúvezetők személyesen, telefonon vagy online megadják számára a havi titkot.
 
Minden hónapban a Ferenc pápa által megfogalmazott egyetemes imaszándékra és a plébániai imaszándékra imádkozunk, de lehetőség van egyéni imaszándék kérésére is.
A vasárnap reggeli szentmise előtt a 7:30-ra érkező társulati tagok hangosan rózsafüzért imádkoznak, melyhez a többi hívő is csatlakozhat, így hangolódva lelkileg a szentmisére.
Elhunyt testvérünktől temetése előtt rózsafüzér imádsággal búcsúzunk.
Még részletesebb beszámolónk: https://www.facebook.com/watch/?v=40381989430734
 
Szt. II. János Pál pápa ezt mondta:
„A rózsafüzér nagyon kedves imádságom. CSODÁLATOS imádság. Csodálatos az egyszerűsége és mélysége. Ugyanis az Üdvözlégy Mária szavainak mondása közben elvonulnak lelki szemeink előtt Jézus Krisztus életének fő eseményei, s eleven közösségbe kapcsolnak Jézussal, az Ő Anyjának szívén keresztül. Ugyanakkor a szívünk belefoglalhatja a rózsafüzér e tizedeibe mindazt, ami egy személy, a család, a nemzet, az Egyház és az emberiség életét alkotja. Az egyéni gondokat, a felebarát, s különösen a hozzánk, a szívünkhöz közelebb állók gondjait. Így a rózsafüzér egyszerű imádsága adja az emberi élet ritmusát.”

Miért nincs hatása?

A kísértő gondolat

Ha a rózsafüzér imádság nagy kegyelmi ajándékait átelmélkedjük, akkor önkéntelenül felébred lelkünkben a vágy, hogy ezt a drága imádságot mi is mindig buzgó szívvel végezzük, s a magunk számára is gyümölcsözővé tegyük.

Sokszor elhatározzuk, buzgón fogjuk imádkozni Mária legkedvesebb imáját, a szentolvasót, hogy biztosítsuk az Ő pártfogását és segítségét a keresztény tökéletességre való törekvésünkben, s az örök boldogság elnyerésében. Mégis föltámad bennünk a kísértő gondolat: mindennap buzgón elimádkoztam, s mégsem tapasztaltam azokat a kegyelmi ajándékokat, melyeket a Szűzanya megígért. Nem éreztemátalakító katását, nem tapasztalom, hgoy a lelkem közelebb jutott volna a Boldogságos Szűzhöz. Ilyenkor elkedvetlenedünk, s nem jó lélekkel, nem buzgón végezzük a rózsafüzért.

Nehézségek

Sokszor bizony tényleg nincs meg a rózsafüzér imának az a hatása, amelyet Boldog Alanus hirdet. Igen, a rózsafüzér egyszerű imádság, de amilyen egyszerű, olyan nehéz is. E nehézség oka elsősorban az, hogy nagyon gyakran végezzük. Minél gyakrabban mondunk valamilyen imát, annál nehezebb azt jól végezni. Másik ok a visszatérő imaforma. Az Üdvözlégyek és a Miatyánkok megszokottakká válnak. De harmadszor az is nehézség, hogy egyes szerzetekben, társulatokban kötelező ima Az előírt, kötelességből végzett ima sokkal nehezebben megy, mint az, amelyet önként vállaltunk. Az önként vállalt imát buzgóságunk fűti és hatja át, s ha lelohad buzgóságunk, el is hagyhatjuk.

Miként végezzük jól?

A szentolvasó kegyelmi ajándékainak elnyerése céljából tudnunk kell, miként végezzük jól ezt az imát.

Kellő lelkülettel imádkozzunk!

A rózsafüzér jó végzéséhez szükséges, hogy meglegyen a kellő lelkület, amely minden imához, de különösen a rózsafüzér imához feltétlenül szükséges. Ha el akarjuk nyerni ennek az imádságnak kegyelmi ajándékait, lehetőleg a kegyelem állapotában kell lennünk. Mert minél tisztább a lélek, annál nagyobb szeretettel hallgatja meg imáját a mennyei Atya. A bűnös állapotban elmondott ima sem értéktelen. A megtérés kegyelmét eszközli ki, de érdemszerzés nélkül.

Bűnbánó lélekkel mondjuk!

Ilyenkor a rózsafüzér elmondása előtt fel kell indítani a tökéletes bánatot. Ha bocsánatos bűn terheli lelkünket, akkor is indítsuk fel a tökéletes bánatot, mielőtt a rózsafüzér imához hozzákezdenénk, s így biztosan megnyerjük mindazokat a kegyelmeket, amelyekről elmélkedtünk. Sőt a Boldogságos Szűz még nagyobb szeretettel és gyengédséggel hajol le a bűnbánó, imádkozó gyermekéhez. A földi édesanya is sietve szalad síró gyermekéhez, aki megütötte magát, megsimogatja, fölemeli, beköti sebeit, és vigasztalja. A Szűzanya is nagy szeretettel hajol le a megtérő, bűnbánó lélekhez, fölemeli, beköti sebeit, annál nagyobb szeretettel, minél jobban megütötte magát, minél jobban beszennyezett volt a lelke.

Szívből jövő legyen

A bűnbánat szelleme sem elégséges a tökéletes imádsághoz. Több kell ennél! Azt mondja a Szentírás:„Ez a nép ajkával tisztel, ám a szíve távol van tőlem” (Mk 7,6). Sokszor ez a baja a mi rózsafüzér imánknak is. Csak ajkunk mormolja: „Ave! Üdvözlégy Mária”, de szívünk nem emelkedik fel a Szűzanyához. Tehát a harmadik szükséges kelléke a jó rózsafüzér imának, hogy szívünkből törjön föl.

Ez azt jelenti, hogy szívünk melege, egész szeretete és benső vonzalma nyilatkozzék meg a rózsafüzér imában. Nem volna egészen tökéletes szándék, hacsak az vezetne bennünket az ima elmondásában, hogy megnyerjük az ajándékokat, melyeket Szűz Mária ígért. A tiszta szándékú rózsafüzér imádságban gyermeki szeretetünk, odaadásunk nyilatkozzék meg Ő iránta. Ha így végezzük az Isten Anyja előtt ezt az imát, akkor egészen bizonyos, hogy az ég bensőséges kegyelmi harmata hull reánk.

Áhitattal végezzük!

Áhítatos lélek is szükséges a buzgó, jó imádsághoz. Ez a szó: áhítat, sok mindent magában foglal. Nemcsak azt, hogy a figyelem ne legyen szétfolyó, hogy akarjon arra gondolni az ember, amit az imában mond, hanem azt is jelenti, hogyott legyen a szív és az értelem, benne legyen test és lélek is. Benne legyen az az alázat, bensőséges tiszte-let a Boldogságos Szűzzel és az Úristennel szemben, ami a jó imádság-hoz szükséges. Az alázatosság nagyon fontos az imánál. Ha ez nincs meg, olyanok vagyunk, mint Krisztus példabeszédében a gazdag farizeus, aki a templomban büszkén előrement, s elsorolta, mennyivel különb ő, mint a szegény vámos. Ilyen a mi rózsafüzér imánk is, melyből hiányzik a mélységes alázat. Az áhítatos imában bizalomnak, gyermeki gyengéd szeretetnek, odaadásnak kell lennie.

Rózsafüzér imáinkkal úgy forduljunk a Boldogságos Szűzanyához, hogy mindent Tőle várjunk. Amíg az első buzgóság lendülete tart, addig könnyű az igazi áhítat. Később jön a megszokás, a fáradtság és buzgalmunk ellankad. Ilyenkor önmegtagadást kell gyakorolnunk. Vigyázzunk, úgy ne járjunk, mint Boldog Hermann premontrei atya. Már gyermekkora óra bensőséges viszonyban élt a Boldogságos Szűzzel. A Szűzanya sok kegyelmet juttatott neki. Egy alkalommal meg is jelent előtte a Boldogságos Szűz, ragyogó fényes ruhában, s közölte vele, azért látja őt oly szépnek, mert eddig nagyon buzgón végezte a rózsafüzért. Később azonban megszokottá vált az imdáság, elmúlt a lendületes buzgóság, kisebb ahitattal végezte a rózsafüzért. Újra megjelent neki a Boldogságos Szűz, szomorú arccal, kisírt szemekkel.

Boldog Hermann megdöbbenve kérdezte: Mért oly szomorú? „Olyannak látsz – felelte a Szent Szűz –, mint amilyen a te szívedben vagyok Úgy bánsz velem, mintha megvetnél.” Boldog Hermann elszomorodott, s erősen elhatározta, hogy ezentúl ismét nagyon buzgón végzi a rózsafüzért.

A rózsafüzér imádkozásánál több hiba is elő szokott fordulni.

A határozott szándék hiánya

A leggyakoribb hiba, hogy nincs meghatározott szándékunk, melyet az ima elmondása előtt felindítanánk. Nem föltétlenül szükséges ugyan a határozott szándék, de ahhoz, hogy meglegyen az áhítatos lelkület, elengedhetetlen.

Vannak esetek, amikor a közösség tűzi ki az imaszándékot, de legtöbbször szabadon rendelkezhetünk felette. Ilyenkor emlékezzünk meg azokról, akik imáinkba ajánlották magukat, az Egyházról, főpász-torunkról, Isten szolgáiról! Emlékezzünk meg elöljáróinkról, barátainkról, sőt ellenségeinkről is! Sokféle szándékra, saját magunkért is felajánlhatjuk az imát.

Le is mondhatunk saját szándékainkról és imádságunkat felajánlhatjuk Szűz Mária Szeplőtelen Szíve szándékára. Ilyenkor a Szűzanya szabadon rendelkezhet imádságunk értéke fölött.

A szándék felindításának nagy a haszna, olyan, mint az elektromos áram: áttüzesíti, megfeszíti lelkünket.

Ne mondjuk a rózsafüzért rossz szándékból!

A második hiba az, hogy nemcsak, hogy nincs jó szándékunk, hanem rossz szándék él a lelkünk mélyén. Csodálkozunk ezen? Pedig így van, ha az a szándékunk, hogy minél gyorsabban végére érjünk az imának. Ha ezzel a szándékkal állunk a Boldogságos Szűz elé, vajon kedvesek lehetünk-e előtte? Miért ez a szándékunk? Hogy minél előbb túllegyünk rajta, mert terhet látunk benne Ez a gondolat megbénítja lelkünk szavát, s ezért meg kell tisztítani lelkünket ettől. Ne legyen nehéz nekünk a rózsafüzér! Próbáljuk meg igazán a Boldogságos Szűz iránti szeretetből, engesztelésből, egész lélekkel, mély tisztelettel végezni, és akkor tapasztalni fogjuk, hogy nem lesz teher a rózsafüzér, legföljebb édes teher, melyet örömmel, szívesen viselünk.

Ne hadarjuk!

Harmadik komoly hiba a rózsafüzér végzésénél az, hogy nagyon gyorsan mondjuk. A megszokás miatt sokszor sietve, sőt hadarva mondjuk a Szüzanya legkedvesebb imádságát. Ilyenkor megszűnik a lélek figyelme, megszűnik az áhítat. Hogy a lélek evezze azt az édes mézet, melyet Isten a rózsafüzér imában elrejtett, szükséges, hogy a titkok között egy kis szünetet tartsunk. Szent Grignon Lajos ajánlja, hogy álljunk meg egy-egy pillanatra. Tapasztalni fogjuk, hogyha lassabban megfontoltabban végezzük a rózsafüzért, akkor ki tudjuk szedegetni belőle azt a lelki tartalmat, amely e szép imádságban rejlik. Nekünk is úgy kell tennünk, mint a méhecskéknek, amellyek addig nem szállnak tovább, míg a virágkelyheket sorjában ki nem ürítették.

Végezzük buzgón!

Végezetül idézzük emlékezetünkbe azt a szép példát, melyet Szent Grignon Lajos írt Alanus de Rupe-ról: Egy buzgó lelkiatya azt kérte egyszer három nővértől, akik lelki leányai voltak, hogy imádkozzák buzgón a rózsafüzért egy éven keresztül. Kívánságát teljesítették. Egy év múlva, Gyertyaszentelő ünnepén megjelent nekik a Boldogságos Szűz tündöklő ruhában, Szent Ágnes és Szent Katalin kíséretében. A Boldogságos Szűz a legidősebb nővérhez lépett és szólt: Köszönöm, hogy buzgóságoddal ilyen szép ruhát készítettél számomra! Egy óra múlva a másik nővérnek egyszerű zöld ruhában jelent meg, és így szólt: A te imádságod ezt a ruhát készítette számomra. Majd újabb óra elteltével piszkos, rongyos ruhában a legfiatalabb nővérnek is megjelent a Szűzanya. A te imád – mondotta a Szent Szűz – ezt a ruhát készítette számomra De ezt is köszönöm neked. A kis nővér keserves sírásra fakadt és kérte, hogy még egy évig mondhassa a rózsafüzért. Amikor letelt az év, még szebb ruhában jelent meg a Szűzanya, mint legelőször és így szólt: Holnap már együtt leszünk a mennyei dicsőségben!

A legszebb ruhát készítsük! Ha mi is láthatnánk a Szűzanyát a magunkkészítette ruhában, igyekeznénk buzgó imával fényes ruhát szőni neki.

karizmatikus.hu