Plakátfal

"Hirdessétek nagy tetteit" (1Pt 2,9)

2023 pecs varosmisszio verbitakkal s

November 30. Csütörtök (Pécs Gyárváros plébánia)

16:30: Érkezés
17:30: Missziós Rózsafüzér – Alex (V), Kalumbo, Gabriel és a verbiták
18:00: Szentmise – Gergely atya és verbiták
19:00: Missziós előadás a Fülöp-szigetekről (Elmer atya)
19:45: Indulás a szálláshelyre, Vacsora

December 1. Péntek (Pécs Jézus Szíve Plébánia)

09:00: Iskolai misszió - Siklós
09.30: Siklósi általános Iskola: Fábián atya (V), Remis atya, Richard atya, Gabriel és Imi, Festus, Varga János atya, Lourdu atya és Nagy Dávid
09.30: Siklósi általános Iskola: Jimson (V), Tijo atya, Kalumbo, Alex, Bona atya, Gergely atya, Elmer atya, és Zoli testvér
11.45 : Ebéd
14.00: Találkozás hitoktatókkal és papokkal: Gergely atya (V), Varga János atya, Elmer atya, Richard atya, Tijo atya, Imi, nagy Dávid és Verbiták
15:30 : Látogatás (Püspöki palota, Bazilika és Dzsámi)
17.30: Missziós keresztút – Alex (V) , Kalumbo, Gabriel és a verbiták
18.00: Szentmise – Varga János atya és a verbiták
19.00: Missziós előadás: Ghána
19.45: Indulás a szálláshelyre, vacsora

December 2. Szombat (Pécs -Kert Városi Plébánia)

10.00 – 16.00: Egyházmegyei Ministráns nap - Lourdu atya és Elmer atya (Vezetők)
17.00: Missziós Rózsafűzér - Szentségimádás – Alex (V), Kalumbo, Gabriel és a verbiták
Varga János atya és a verbiták
18:.: Szentmise – Fransis atya és a verbiták
19.00: Missziós előadás: Indonézia
20.00: Vacsora és indulás a szálláshelyre

December 3. Vasárnap (Pécsi Bazilika)

9.30: Záró szentmise: Felföldi László püspök atya
Missziós kereszt megáldása
12.00: Ebéd

Plébániánk szervezésében, zarándoklaton vettünk részt. A hirdetést követő héten megtelt, az 50 fős busz.
Hétfőn, (szept. 25-én) a reggeli szentmise után indultunk Zalaegerszegre. Zalaegerszegen Sróber László atya mutatta be a templomot, mely Mindszenty bíborosnak is temploma volt, aki nagyon sokat tett a városért, és a plébániáért mondta el a plébános.
Következő állomásunk Ják volt. A felújított, ill. felújítás alatt álló csodálatos román stílusú templom, mindnyájunkat elkápráztatott.
Kőszegen Kirner A. Zoltán augusztusban kinevezett plébános mutatta be a főtéren álló, gyönyörű neo gót templomot.
Kedden, reggel 05.15-kor indultunk Mariazellbe, ahol meglepetésünkre a Szabadkai egyházmegyéből ott tartózkodó Jenő atya fogadott bennünket. A kegyoltárnál volt szentmisénk, és itt imádkozhattunk mindazokért, akik imáinkat kérték. A kálvária elimádkozása után indultunk a Melki apátságba.
Melk a maga csodálatos barokk környezetével, és természetesen templomával, elmondhatatlan élmény maradt mindnyájunk számára.
A több mint 800 km-es út elfárasztott minket, éjjel 23.30-kor értünk haza.
Úgy gondolom, hogy az intenzív, de nagyon tartalmas út sokáig lesz nagyon szép élmény, és emlék számunkra.

Plébániánk, a "Lelki Műhely" közösség szervezésében, június 17-én szombat Máriakéméndre zarándokolt. A kegyhelyen Biki Endre Gábor gondnok fogadott bennünket, aki nagy szakértelemmel, és alapossággal mutatta be a templomot, és környékét. A templom és környezete megtekintése után, elzarándokoltunk a "Templom" forráshoz, majd a "batyus ebéd" után litánián vettünk részt.
A nagyon jól sikerült, derűs, örömteli kirándulás egy kicsit fáradtam, de nagy örömmel térünk haza. Köszönet a szervezőknek, és gondnok úrnak.

A feltámadott Jézus első szava tanítványaihoz így hangzott: „Békesség nektek!” Van-e ennél aktuálisabb ajándék, amit 2023 húsvétján Jézustól kaphatunk? Aligha.
A nagypénteki keresztre feszítés után a tanítványok a minden elveszett keserű érzésével tértek haza otthonaikba. Talán még magukat is hibáztatták a történtekért. Harmadnapon azonban a Feltámadott köszöntött rájuk: „Békesség nektek!”
Ez felhívás arra, hogy béküljünk meg Istennel. Ő irgalmas szeretettel fordul felénk, mint szerető Atyánk, így hív bennünket a Vele való közösségre. Jézus által, akit keresztre feszítettünk, hogy a bűneinket elhagyva, akarjunk Vele közösségben élni. Csak így ismerhetjük meg az Ő békéjét.

Jézus köszöntése – „Békesség nektek!” –, felhívás arra, hogy embertársainkkal is megbékéljünk. Mindennapi életünk természetes része, hogy ütköznek véleményeink, netán szemben állnak érdekeink. Sem ezeket, sem a népek és nemzetek ellenségeskedését nem fogadhatjuk el természetesnek. Jézus arra biztat, hogy amíg úton vagyunk, béküljünk ki egymással. Csak ez méltó Krisztus tanítványaihoz. Sem harag, sem bosszú, sem tisztességtelen előnyszerzés nem lehet elfogadható a keresztény ember számára. A harag és háború, az emberi életek elpusztítása bűn az egyén és a nemzetek ellen.
Jézus szavai – „Békesség nektek!” –, felhívás a belső megbékélésre, személyiségünk elfogadására is. Kortársaink közül sokan nem tudnak megbékélni önmagukkal, adottságaikkal és képességeikkel. Jézus mindnyájunkat úgy fogad el, amilyenek vagyunk: emberi értékeinkkel és hiányainkkal, hogy aztán Önmagával gazdagítson, s új emberekké tegyen bennünket.
Ehhez adjon erőt nekünk a feltámadt Krisztus 2023 Húsvétján!

Dr. Veres András s.k.
főtitkár
A Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsa Tagegyházai:
Balog Zoltán s.k.
református püspök, a zsinat lelkészi elnöke
Kondor Péter s.k.
evangélikus püspök
Papp János s.k.
baptista egyházelnök
Pataky Albert s.k.
pünkösdi egyházelnök
Dr. Khaled A. László s.k.
metodista szuperintendens
Dr. Frank Hegedűs anglikán esperes s.k.
Szent Margit Anglikán/Episzkopális Egyház
Arsenios Kardamakis metropolita s.k.
Konstantinápolyi Egyetemes Patriarchátus – Magyarországi Ortodox Exarchátus
Hilarion budapesti és magyarországi metropolita s.k.
Orosz Ortodox Egyház Magyar Egyházmegyéje (Moszkvai Patriarchátus)
Siluan Mănuilă püspök s.k.
Magyarországi Román Ortodox Egyházmegye
Pantelic Lukijan püspök s.k.
Budai Szerb Ortodox Egyházmegye
Antonij metropolita s.k.
Magyarországi Bolgár Ortodox Egyház

Szomorúan értesültünk róla, hogy plébániánk területén bizonyos egyének a Kertvárosi Plébánia nevében magánszemélyektől (felkeresve őket otthonukban) pénzt gyűjtenek.

Ezennel jelezzük, hogy a Plébánia ilyen gyűjtést nem végez. Nyilvánvaló, hogy csalókról van szó.

Akik a Plébánia nevében egyházi hozzájárulást szednek, a Plébánia pecsétjével ellátott igazolvánnyal rendelkeznek.

Akinek nincs a Plébánia pecsétjével ellátott igazolványa, az nem a Plébánia nevében jár el.

1. Szigorú böjtöt kell tartanunk Hamvazószerdán és Nagypénteken.
    E napokon a betöltött 18. évtől a megkezdett 60. életévig csak háromszor ehetünk, ebből egyszer lakhatunk jól. 14 éves kortól kezdve húst nem fogyaszthatunk.
  2. 14 éves kortól nagyböjt péntekjein húst nem fogyaszthatunk.
  3. Az év összes többi péntekje bűnbánati nap, amikor Jézusnak a mi bűneinkért való halálára emlékezünk. Ezt kifejezésre juttatjuk bármilyen önmegtagadással (nem feltétlen húsról, hanem bármilyen kellemes, élvezeti cikkről, ami személyünknek igazi lemondást jelent), vagy imádsággal, vagy jócselekedettel.
    Ez alól kivételek azok a péntekek, amelyekre az év során főünnepek esnek.
  4. Fel vannak mentve a hústilalom alól, akik nem saját asztaluknál étkeznek, akik hosszabb utazást tesznek, a betegek, és a nehéz testi munkát végzők.
    A betegek és a nehéz testi munkát végzők továbbá a böjt alól is.
  5. Szentségi böjt: a szentáldozást megelőző böjt, melyben az Eukarisztia iránti tisztelet kifejezéseként tartózkodunk ételtől és italtól. Az áldozónak a szentáldozás előtt legalább 1 órán keresztül tartózkodnia kell minden ételtől és italtól, kivétel a víz és az orvosság.
A fentiek betartása ugyan kötelező, értelmet azonban csak akkor nyer, amennyiben Jézus iránti szeretetből végezzük. A puszta törvényteljesítés önmagában még nem érdem, csupán üres formaság. Amennyiben viszont ezek közben lélekben csatlakozunk az értünk szenvedő Jézushoz, akkor tartalommal töltjük meg a törvény betűjét. Ekkor szerzünk igazán örömet Istennek a böjtölésünkkel.
Enélkül minden „böjt” lélektelen, nem istentiszteleti cselekmény, legfeljebb fogyókúra, diéta, vagy értelmetlen önsanyargatás lesz.