Keresés

Plakátfal

Két éve láttuk vendégül Béres Melindát és férjét, Regéczy Dávidot a KÉPMÁSestek rendezvénysorozatunk kapcsán. A híres Béres-Cseppek feltalálójának családja magyar és keresztény elhivatottságú, és ebből az indíttatásból szőlő- és bortermeléssel foglalkozik a Tokaji Borvidéken. Tavaly elnyerték az Ország Legszebb Szőlőbirtoka címet. Meghívásuknak június végén tudtunk eleget tenni. A nap ragyogóan sütött, mikor a buszunk bekanyarodott a templomunk elé és elindulhattunk.
Kecskeméten álltunk meg először, megnéztük az Öregtemplomot, a Cifra palotát és a Városházát. Azt követően Kenderesre mentünk, hogy Horthy Miklós kormányzó és családja emléke előtt tisztelegjünk.
A múzeumok megtekintése után a mauzóleumban koszorúztunk és a Tiszató felé indultunk tovább. A táj annyira megváltozott, benőtte a partot a növényzet, hogy alig ismertünk rá. Kora délután értünk Erdőbényére, ahol megfelelő színvonalú szállás várt bennünket, még aznap este végigsétáltunk az idilli környezetű faluban.
Másnap várlátogatásokat terveztünk: a Boldogkővári várat és a Regéci várat tekintettük meg. Érdekes tapasztalatunk volt: a Zichy kastély igazgatónője nem mondta meg, hogy a kastélyban fogyatékos betegek vannak és a híres őspark nem alkalmas arra, hogy ott leülve elfogyasszuk az ebédünket. Kárpótlásul viszont a plébános úr behívott minket a Zichy család templomába, együtt mondtuk el délben az Úrangyalát, és tájékoztatott bennünket a helyiek hitéletéről. Aznap este nyílt lehetőség a Béres Borház meglátogatására és borkóstolásra. Találkoztunk Béres Melindával és férjével, ők ajánlották, hogy másnap nézzük meg a Megyerhegyi Tengerszemet, aminek létezéséről sem tudtunk.
Miután a váraknál megedződtünk, nekifutottunk a hegynek a 30 fokos hőségben. Sikerült a vállalkozásunk és jól elfáradva, de szép látványban gyönyörködve tértünk vissza starthoz, ahol igazi tokaji aszút kóstolhattunk és vásárolhattunk is. Aztán bementünk Tokaj városába, ahol a Tisza-Bodrog összefolyás fölött imádkoztunk a hegyen közösségünkért és az otthoniakért. A délutáni órákban került sor Erdőbényén szőlőbirtokon, a Napbaöltözött Asszony Kápolnájának megtekintésére. Ez is egy  igazi, több kilométeres túra volt a gyönyörű vidéken, aminek jutalma a kápolna tetején várt bennünket, egy pohár bor képében. Még hosszú órákon át beszélgettünk, megismerve egymást és élvezve egymás társaságát. Vasárnap kora reggel indultunk, hogy időben érjünk Mátraverebély - Szentkútra, ahol Kis- Rigó László szeged-csanádi püspök tartotta az ünnepi szentmisét. Ez alkalommal a sportolók részére ajánlották a szentmisét, mintegy Szent László királyunkat állítva példaképül az ifjúság elé. Ezután
felgyorsultak az események, tekintettel arra, hogy igen messze voltunk még Pécstől.
Baráti kapcsolat révén Fóton tudtuk megnézni értő vezetéssel a Károlyi család által épített templomot. Sok szép és értékes dolgot láttunk, amiről ezt megelőzően fogalmunk sem volt. Nagyon kár, hogy nem tudott egyházi személy velünk utazni, de  igyekeztünk, hogy megfelelő lelki programokat iktassunk útközbe, és gyönyörködtünk a teremtett világ és a benne alkotó ember művének szépségében.

Szentmisék rendje

Pécs-Kertvárosi Plébánia-templom
(Berzsenyi D. u. 16)

hétfő-péntek:7:15
szombat: 18:00 (előesti mise)
vasárnap: 8:00, 9:30, 18:00

GYÓNÁSI LEHETŐSÉG TEMPLOMUNKBAN

1. és 3. Vasárnap:
 07:30-08:00-ig (Plébános)
09:30-10:30-ig (Dr.Horváth István)
 11:00-11:45-ig (Plébános)
 17:30-18:00-ig (Plébános)
 2. és 4. (5.) Vasárnap:     07:30-08:00-ig (Plébános)
 09:00-09.30-ig (Plébános)
Első csütörtökön, a reggeli szentmise után (Plébános)